№11 Мектеп №11 Жалпы орто билим берүүчү мектеби

Социалдык-психологиялык кызмат

  Биздин мектепте социалдык -педагогикалык кызмат бар, анын негизги максаты – мектеп процессинде балдардын жана өспүрүмдөрдүн гармониялуу өнүгүүсүнө шарт түзүү, балдарга жана өспүрүмдөргө окуудагы кыйынчылыктар, интеллектти өнүктүрүүдө болгон кемчиликтери менен жардам берүү.

     Эмоционалдык-эрктүү чөйрө жана туура эмес жүрүм-турум, байланыш түзө албоо, баарлаша албоо. Чоң кишилердин жашоосуна даярдыктын калыптанышы биринчи класстан башталып, мектепте уланат. Андыктан тийиштүү шарттарды түзүү коомдук иштин негизги милдети болуп саналат.

Мектептеги коомдук педагогикалык ишмердүүлүктүн негизги багыттары болуп төмөнкүлөр саналат:

  • Баланы тарбиялоо жана окутуу менен байланышкан көйгөйлөрдө үй -бүлөгө жардам берүү;
  • Балдардын суроо -талаптарын, муктаждыктарын аныктоо жана тиешелүү мекеме -уюмдардын адистерин тартуу менен окуучуларга  жардам берүү боюнча  иш-чараларды иштеп чыгуу;
  • Баланын  мектепке баруусуна терс таасирин тийгизген себептерди жоюуга жардам берүү;
  • Балдарды, ата -энелерди, коомчулукту социалдык жана тарбиялык иш -чараларды, акцияларды уюштурууга жана өткөрүүгө тартуу;
  • Оор кесепеттерди болтурбоо үчүн өнүгүүнүн алгачкы стадиясында баланын кызыкчылыгын козгогон конфликттерди, көйгөйлөрдү, оор турмуштук кырдаалдарды таануу, диагноздоо жана чечүү;
  • Балдарга жана алардын ата -энелерине көйгөйлүү турмуштук кырдаалдарды чечүү, балдарды үй -бүлөдө тарбиялоо, конфликттер ж.б.
  • Психикалык ден соолуктун жана социалдык жүрүм -турумду алдын алуу жана оңдоо;
  • Окуу процессин социалдык -педагогикалык колдоо.

Социалдык мугалим-бул тарыхый жана маданий салттарды эске алуу менен гуманизм принциптеринин негизинде мугалимдердин жана ата-энелердин ишмердүүлүгүн уюштуруп, окуучулардын социалдык жана кесиптик өзүн-өзү өнүктүрүүсүнө шарт түзүүчү мектептин кызматкери. Социалдык жана психологиялык кызмат төмөнкүлөрдү камтыйт:

Мектеп соц.педагогуКазыбекова Мээрим Молдалиевна
Мектеп психологуГришина Наталья Владимировна

Коомдук педагогдун позициясы Кабыл алуу – Изилдөө – Билүү – Түшүнүү – Жардам

Коомдук педагог бул:

  • Баланын бактылуу балалыкты камсыз кылышы керек болгон бала менен коомчулуктун ортосундагы медиатор;
  • үй -бүлө менен мектептин ортосунда;
  • Балдар менен теңтуштар менен чоңдордун ортосундагы конфликттер боюнча эксперт;
  • Кээ бир балдарды ата -энелердин жана ар бир баланын жаман таасиринен коргоочу,
  • Бала менен туура тил табышуу кыйын болгон жаш, тажрыйбасыз ата -энелердин руханий насаатчысы;
  • Коомдук ишмер жана баланын укуктарын жана жашоосун коргогон бардык мыйзамдардын демилгечиси;
  • Эгерде сизди жана сиздин балаңызды кордоп жатышса, социалдык терапевт.
  • Эгерде сизде стресс, көйгөй болсо – билиңиз, сиз жалгыз эмессиз, алар сизге жардам беришет.

 

Социалдык жана психологиялык кызматтын милдеттери:

  • Баланын инсандыгын ийгиликтүү үйрөнүү жана өнүктүрүү, анын социалдашуусу жана кесиптик жактан өсүшү үчүн социалдык жана психологиялык шарттарды камсыз кылуу;
  • Социалдык камкордукту жүзөгө ашыруу жана жашы жете электердин жана өзгөчө турмуштук оор кырдаалда турган балдардын укуктарын жана кызыкчылыктарын коргоо;
  • Билим берүү ишмердигинин социалдык жана психологиялык көйгөйлөрүн изилдөө, окуу процессине жетекчилик кылуу стили, алардын билим берүү мекемесинин жашоосуна терс таасирин болтурбоо максатында каталарды аныктоо;
  • Окуу процессинин субъекттеринин ортосундагы өз ара түшүнүшүүнү жана өз ара аракеттенүүнү күчөтүүгө жардам берүү;
  • Балдардын жеке кызыкчылыктарын жана муктаждыктарын өнүктүрүү, алардын социалдык маанилүү инсан катары адеп -ахлактык калыптанышына өбөлгө түзүү;
  • Окуучулар, мугалимдер, ата -энелер арасында консультациялык жана тарбиялык иштерди жүргүзүү;
  • Балдар, мугалимдер, ата -энелер арасында психологиялык иштерди жүргүзүү жана сергек жашоону жайылтуу.

Социалдык жана психологиялык кызматтын укуктары:

  • Балдар жана чоң кишилер менен иштөө боюнча конкреттүү тапшырмаларды өз алдынча иштеп чыгуу;
  • иштин формаларын жана ыкмаларын тандоо, белгилүү бир мезгилде иштин артыкчылыктуу багыттарын бөлүп көрсөтүү менен иштин ар кандай түрлөрүн жүргүзүү тартибин чечүү.
  • Билим берүү мекемесинде окуу үчүн зарыл болгон шарттар тууралуу администрацияга суроолорду берүү

Соц педагог окуучуга кандай жардам бере алат:

  • Ар тараптан моралдык-психологиялык жардам көрсөтөт;
  • окуучунун жашоо шартын иликтеп, тез-тез кабар алып турат;
  • материалдык жардам берүүчү тийиштүү органдарга кайрылуу жасап, маселенин чечилишине көмөк көрсөтөт;
  • балага жагымдуу климат жаратып берүүгө аракеттенет;
  • окуучунун өздүк документтерин алууга көмөк көрсөтөт;

 

№11 орто мектебинин соц.педагогу: Казыбекова Мээрим Молдалиевна

 СОЦИАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ СЛУЖБА СОШ №11

№11 мектебинин психологу: Гришина Наталья Владимировна

СОЦИАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ СЛУЖБА СОШ №11

   Мектеп психологу – мугалимдердин, ата -энелердин жана балдардын ортосундагы байланыштыруучу байланыштын бир түрү. Психолог балага өзүнүн жүрүм -турумун билүү жана өзүнүн позициясын түзүү аркылуу социалдык тажрыйба топтоого жана өздөштүрүүгө жардам берет – бул баланын дүйнөнү аң -сезимдүү кабыл алуусун өнүктүрүүгө жардам берет. Психологдун негизги позициясы – жашоо системалары үчүн шарттарды түзүү жана бул системаларды балдар үчүн тандоо. Психолог менен мугалимдердин жана ата-энелердин биргелешкен эмгеги менен бала жеке позициясын түзүү үчүн шарттарды түзөт: өзүнүн “менин” билүү, өзүнө ишенүү жана өз пикирин түзүү жөндөмү.

 

Мектеп психологуна кайрылууга мүмкүн болгон суроолор Окуудагы кыйынчылыктар. Кээ бир балдар каалагандай окубайт. Мунун көптөгөн себептери болушу мүмкүн. Мисалы, абдан жакшы эс тутум же чачыранды көңүл же каалоонун жоктугу, же мугалим менен көйгөйлөр болушу мүмкүн жана мунун баары эмне үчүн керек экенин түшүнбөйт. Консультация учурунда биз анын себебин жана аны кантип оңдоону аныктоого аракет кылабыз, башкача айтканда, жакшыраак үйрөнүү үчүн эмнени жана кантип иштеп чыгуу керек экенин табууга аракет кылабыз.

 

Класстагы мамилелер. Башкалар менен байланышты оңой таап, каалаган, атүгүл тааныш эмес компанияда оңой баарлашкан адамдар бар. Жана бар, жана алардын көбү бар, бири -бирин таанууга кыйын болгондор, жакшы мамилелерди куруу кыйын, досторду табуу кыйын, жөн эле топто өзүн эркин жана эркин сезүү, Мисалы, класста. Психологдун жардамы менен сиз жолдорду жана жеке ресурстарды таба аласыз, ар кандай кырдаалда адамдар менен гармониялуу мамилелерди куруу ыкмаларын үйрөнө аласыз.

 

Ата -энелер менен болгон мамиле. Кээде биздин эң жакын адамдар менен – ​​ата -энебиз менен болгон жалпы тил жана жылуу мамилелер жоголуп кетет. Чыр -чатактар, чыр -чатактар, түшүнбөстүк – үй -бүлөдөгү мындай абал, адатта, балдарга да, ата -энелерге да ооруну алып келет. Кээ бирөөлөр чечимдерди табышса, кээ бирлери кыйын. Психолог сизге ата -энеңиз менен жаңы мамилелерди курууну жана аларды түшүнүүнү үйрөнүүнү жана ата -энеңизге сизди кантип түшүнүүнү жана кабыл алууну үйрөтөт.

 

Жашоо жолун тандоо. Тогузунчу, онунчу жана он биринчи класстар – бул көптөгөн адамдар келечектеги кесиби жана жалпысынан жашоосун кантип өткөргүсү келери жөнүндө ойлонушат. Эгерде сиз кайсы жолго барууну каалабасаңыз, психологго кайрылуу мүмкүнчүлүгү дайыма бар :. Бул сиздин кыялдарыңызды, каалоолоруңузду жана максаттарыңызды ишке ашырууга, ресурстарыңызды жана жөндөмүңүздү баалоого жана жашооңуздун кайсы чөйрөсүндө (лөрүндө) ишке ашкысы келгенин түшүнүүгө (же түшүнүүгө жакындоого) жардам берет.